BEZOEK ONZE NIEUWE WINKEL IN LEOPOLDSBURG! BEZOEK ONZE NIEUWE WINKEL IN LEOPOLDSBURG!

Partner of sponsor worden

Sponsor zijn: “Wandelen = Welzijn”


1. Our way

Elke week faciliteren wij minstens één vrijblijvende wandeling in de natuur en in eigen gemeente. Iedereen is welkom: jong, ouder, gezinnen, mensen die even willen wandelen, ontspannen, ont-moeten. De wandeling is volledig gratis, op vrijwillige basis en zonder verplichtingen. Laagdrempelig en makkelijk, ook voor wie nooit wandelde.

Onze wandelingen dragen bij aan:

  • fysieke gezondheid

  • mentale gezondheid / stressvermindering

  • sociale verbinding / ontmoeting in de buurt

  • voorkomen van eenzaamheid

Om dit mogelijk te maken (organisatie, veiligheid, promotie, materiaal, vrijwilligers), zijn we op zoek naar lokale partners/sponsors die onze missie willen ondersteunen.


2. Wat vragen we van sponsors / partners

Sponsors kunnen bijdragen op verschillende manieren:

  • Financiële steun: jaarlijkse bijdrage / bijdrage per wandeling / bijdrage voor specifieke kosten (bv. EHBO, verzekering, routebegeleiding, marketing)

  • Materiële steun / in natura: bijvoorbeeld fluohesjes, drinken/snacks, EHBO‐materiaal, communicatiemiddelen (flyers, posters), gadgets/t-shirts

  • Promotie & meerwaarde: een sponsor kan helpen onze waarden verspreiden, zelf acties organiseren, mee deelnemen aan de wandeling, iets extra’s aanbieden aan deelnemers (kortingen, samples, etc.)


3. Wat kan een sponsor ervoor terugverwachten

Dit krijgt een sponsor terug:

Sponsorvoordeel
Merkblootstelling / zichtbaarheid logo op flyers, posters, banners langs de route, sociale media (Facebook, Instagram), op de website van de wandeling, in nieuwsbrieven
Community engagement direct contact met de deelnemers / vrijwilligers, mogelijkheid om presentaties/stands op te zetten bij speciale wandelingen (vb. gezondheid, voeding, etc.)
Maatschappelijk verantwoord imago zichtbaar commitment aan gezondheid, welzijn, duurzaamheid, sociale cohesie
Ondersteuning campagnes samen acties organiseren (bv. “kom 10 keer wandelen – win iets”), partners kunnen hun expertise inbrengen (bijv. workshops, preventie, mentale gezondheid)
Netwerkuitbreiding bereik van lokale bewoners, potentiële klanten, medewerkers – via wandelingen, social media, lokale pers

4. Sponsorpakketten

Je kunt intekenen op verschillende niveaus / pakketten:

Niveau Voorstelling Bijdrage  Voordelen sponsor
Goud Naamsponsor € 1.500/j grootste branding, logo prominent op alle kledij en goodies, jouw zaak op ondernemen op digitale schermen op strategische locaties, logo op de stands op verplaatsing, mogelijkheid eigen stand op aantal wandelingen, vermelding in alle persberichten.
Zilver Sponsor van bepaalde onderdelen (bijv. drank/snacks, EHBO, veiligheid) € 250/j logo op specifieke onderdelen, logo op de gratis give-aways vermelding op social media / nieuwsbrief, zichtbaarheid langs route.
Brons Kleine bijdrage / in natura vrije gift vermelding tijdens de wandelingen, mond-aan-mond. "Deze koffie werd jou aangeboden door...."

5. Waar gaat het geld naartoe

De inkomsten van de Leo-walks gaan integraal naar de deelnemers d.m.v.:

  • organisatie van wandelingen (coördinatie, routeplanning, vrijwilligers)

  • vergunningen, verzekering, EHBO, veiligheid

  • promotie / communicatie (posters, flyers, social media, website)

  • materialen: reflecterende vesten

  •  borden/routesignalering

  • eventueel extra’s: warme dranken/snacks, rustpauzes, evenementen (bv. speciale seizoenswandelingen)


6. Onze doelgroep / bereik

  • Lokale bewoners en hun dierbaren

  • Leeftijd: van jong tot oud

  • Mensen die graag een babbeltje slaan, nood hebben aan down-time, mensen die nieuwe contacten willen leggen of gewoon in beweging willen komen


7. Voorstel partnerschap & duur

  • Per jaar

  • Jaarlijks sponsorevent met gratis etentje


8. Waarom nu meedoen

  • Hiermee bouwt u mee aan een gezondere, sociaal verbonden gemeenschap

  • Unieke kans om lokaal zichtbaar te zijn, vertrouwen op te bouwen, goodwill te creëren

  • Kosten‐effectief: kleine bedragen / inspanningen vergeleken met reclamecampagnes

  • Bijdragen aan preventieve gezondheidszorg = vaak minder maatschappelijke kosten op lange termijn